Wednesday, November 11, 2015

Kisah Mata Cun Selamatkan Spek Saya

Pada tahun 1990, al-kisah, saya mengikut rombongan skuad bahas MRSM Jasin ke Kota Bharu Kelantan. Dalam perjalanan pulang ke Jasin, Melaka, bus mengambil jalan melalui Kota Bharu - Kuantan - Segamat kemudian ke Jasin.

Di sekitar Segamat, kami berhenti berehat dan solat di sebuah masjid kampung. Ketika mengambil wuduk, saya letak spek saya di atas tempat wuduk, dan then bunyi 'plop' ia jatuh ke dalam kolam air. Panik sekejap, ya lah my spek kan.

Jadi, terus saya mencari rakan saya, Farid Zainuddin Rahman, atau lebih mesra 'Gon' ...minta tolong untuk mengambil spek yang terjatuh. Beliau terus memanjat ke dalam kolam air dan mengambil spek tersebut. Phew :)

Pada masa itu, saya cakap pada Gon, " Gon, I hope this matter does not go into Selspress. " Gon, replied, " Nah.. you wish .." .. memang masuk Selspress, tabloid MRSMJ yang terbit beberapa minggu lepas itu .... ;-)

Oh, Gon memang dikenali sebagai Mata Cun, sebab matanya yang cantik :) sebab itu tajuk post ini begitu ....

No comments:

Post a Comment